ARTHUR DUFF, FUSE*, ALDO GRAZZI, YOJIRO IMASAKA, SILVIA INFRANCO, ALESSANDRA MAIO, OPIEMME, QUAYOLA
Human Gravity
23.11.24-01.03.25
Arthur Duff, fuse*, Aldo Grazzi, Yojiro Imasaka, Silvia Infranco, Alessandra Maio, Opiemme, Quayola
Human Gravity
From November 23, 2024, to March 1, 2025
Marignana Arte, Dorsoduro 141, 30123, Venice
Vernissage on Saturday, November 23, 2024 at 5 p.m.
From November 23, 2024, to March 1, 2025, Marignana Arte will host the group exhibition Human Gravity, a project conceived by Opiemme, who will present some of his latest works created specifically for this exhibition. In addition to Opiemme’s contributions, works by Arthur Duff, fuse*, Aldo Grazzi, Yojiro Imasaka, Silvia Infranco, Alessandra Maio and Quayola will also be on display.
The exhibition invites viewers to reflect on themes such as the desacralization of nature, humanity’s impact on the planet and the violence of anthropogenic processes. Additionally, they explore the salvific value of artistic expression as a means of investigating, reflecting on, and articulating the complex relationship between humanity and natural environment, offering the possibility of inspiring new reflections.
Press release
Text by Claudio Cravero
Text by Opiemme
Text by Sabina Spada
Arthur Duff, fuse*, Aldo Grazzi, Yojiro Imasaka, Silvia Infranco, Alessandra Maio, Opiemme, Quayola
Human Gravity
Dal 23 novembre 2024, al 1 marzo 2025
Marignana Arte, Dorsoduro 141, 30123, Venezia
Inaugurazione: sabato 23 novembre 2024, alle ore 17:00
Dal 23 novembre 2024 al 1 marzo 2025, Marignana Arte ospiterà la mostra collettiva Human Gravity. Il progetto nasce da un’idea di Opiemme, che presenterà alcuni dei suoi ultimi lavori realizzati appositamente per l’esposizione. Saranno presentati al pubblico anche lavori di Arthur Duff, fuse*, Aldo Grazzi, Yojiro Imasaka, Silvia Infranco, Alessandra Maio e Quayola. La mostra si propone di invitare lo spettatore a riflettere sui temi della desacralizzazione della natura, dell’impatto dell’uomo sul pianeta e della violenza dei processi antropici, ma anche su quelli del valore salvifico dell’espressione artistica come strumento di indagine, riflessione ed espressione della complessa relazione che lega l’uomo all’ambiente naturale. Sulla sua capacità di poter ispirare nuove riflessioni.
Comunicato stampa
Testo di Claudio Cravero
Testo di Opiemme
Testo di Sabina Spada
PRESS
Quali esposizioni visitare a Venezia -prima e dopo la Biennale- Fiorella Pagotto, December 2024
Il peso (e la leggerezza) dell’uomo sulla natura: le nuove mostre di Marignana Arte, Zaira Carrer, Exibart, December 2024
PRESENTATION: Opiemme-Ciò che resta, ciò che cambia, Efi Michalarou, Dreamideamachine ART VIEW, December 2024
Opiemme a Venezia in duplice veste, Camilla Bertoni, Il Giornale dell’Arte, November 2024
Human Gravity, installation view
Quayola, Jardin #S2-1__A (03812), 2018, Inkjet Print, 72×122 cm, (edition 1 + 1 AP)
fuse*, Unseen Flora .#BH01, 2024, laser printing on fujicolor lustre matt paper, mounted on Dbond, black wooden american box frame, 80x80cm (edition 1 + 1AP)
Yojiro Imasaka, VW-17_V5 (1), 2024, Type C-print _ Dry Plate Process, 51×61 cm
Opiemme, Unconscious segregation, 2024, spray, inks, acrylics on map 1995, 49×49,3 cm
Human Gravity, installation view
Alessandra Maio, so-stare (3) / parlo al vento, watercolour, pencil and pastels on cotton paper, 50×50 cm
Silvia Infranco, Herbaria radix (Agostino, Enarrationes in Psalmos), 2024, oxides, pigments, wax, 89×93 cm